Leveranstid:
Hemleverans sker på vardagar och tar inom 2 - 10 veckor. Transportföretaget aviserar per telefon eller sms dagarna innan leverans för att avtala leveransdag och tid. Man blir tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland kan dessvärre förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Om en produkt inte kan levereras i tid, skickar vi ett e-mail med information till dig. När produkten har nått oss prioriteras den i packningen och skickas så snart som möjligt vidare till dig.
Vid leveransen behöver man vara hemma och ha legitimation tillgänglig för att kvittera ut varan. Leveranssättet beror på produkten och var i landet du bor, men de flesta ordrar levereras direkt till din port, grind eller uppfart. Vid mindre paket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta uthämtningsställe. Om du är osäker på din leverans kan du alltid skicka e-post till vår kundtjänst kontakt@barn-mobler.se, så hjälper vi dig.
- Möblerna levereras omonterade i kartong.
- Montering och hemleverans kan ske efter överenskommelse och prissätts beroende på antal varor och avstånd från lager till kund. Detta kan ej beställas i vår webbutik, så kontakta oss via e-post eller telefon.
Leveranstiden är i genomsnitt 2-10 veckor. I händelse av förseningar i leveransen på grund av inget fel från vårt företag kommer köparen att få information om den nya beräknade leveranstiden. Exempel på förseningar kan vara: produktionsfördröjning, skada på produkter under transport etc.
Transportskadade varor:
Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat emballaget kontakta oss då på kontakt@barn-mobler.se
Fel vid leverans:
Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut de delar som är skadade eller hela produkten. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks skall detta reklameras till Barn-Möbler direkt. Man kan inte montera möbler om du ser skada någonstans. Du måste anmäla skada och skicka bilder först, annars accepterar vi inte ditt klagomål.
Transportskador:
Alla yttre skador (på emballage/ytterförpackning) bör genast anmälas till transportören. Ett bra sätt är att beskriva skadan skriftligt på exempelvis följesedeln med information om transportören och också få chauffören att skriva på. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till Barn-Möbler. Man kan inte montera möbler om du ser skada någonstans. Du måste anmäla skada och skicka bilder först, annars accepterar vi inte ditt klagomål.